7 Aralık 2012 Cuma

5 Çılgın Bahçıvan Doğal Malzemelerden Temizleyiciler Yaptı

 
Bir bahçıvanın elbette çalışırken; yaşarken doğayı tahrip etmeden hatta çevresine de örnek olacak şekilde faaliyetlerini sürdürmesi lazım. Ben bahçıvan olma yolunda ilerlerken; bir yandan da bunun verdiği sorumlulukla hareket etmeye uğraşıyorum. Baktım eğitim aldığım kurumlardaki bahçıvan dostlarımda benimle aynı görüşte ki bu harika bir başlangıç oldu bana! Evet, 5 çılgın bahçıvan bu kez bir çalışma gurubu oluşturduk; önce bir araya geldik ve doğal malzemelerden çok amaçlı temizleyicilerimizi yaptık; şişelerimize koyup evlerimizin yolunu tuttuk ve denemeye başladık. Peki amacımız neydi? Hangileri işe yarıyor? Başarılı sonuç alabiliyor muyuz?  Bunların sonuçlarını daha sonra birbirimizle paylaşarak geliştirmek ve devam edebilmekti amacımız..Devam edebilmek önemli bir nokta, zira günlük hayatımızda tam olarak bunu başardığımızda, atıklarımız azalacak; yeraltı sularını daha az kirleteceğiz; evimizde soluduğumuz hava daha temiz kalacak; acaba tabaklarımızda yıkamadan sonra bir kimyasal kalıp kalmadığı endişelerinden kurtulacağız...Bunlar harika hedefler. Biyolojik  sistemlerin çeşitliliğinin ve üretkenliğinin devamlılığının sağlanmasına katkı, bu işte sürdürülebilirlilik!! Yeşile baş koyan hepimizin amacı da bu sürdürülebilirlilik!!
Önce çeşitli internet sitelerinde daha önce yapılmış; yayınlanmış hazırlama şekillerini inceledik. Ortak olanlardan 4 örnek tespit ettik. Hangi malzemelere ihtiyaç var ona baktık. Malzemeleri temin ettik. İnternetten organize olduk çayımızı, çorbamızı koyduk; işimize koyulduk! Neler mi gerekiyordu? Arap sabunu, boraks, çamaşır sodası, kaynamış su, aromatik yağ,bol bol limon suyu, limon tuzu ve beyaz sirke bize bunlar ilk denememizde yeterli oldu.Hadi işe koyulalım..
Benim 2 haftadır kullandığım ve başarılı sonuçlar aldığım mutfak kısmıyla ilgili 2 malzememizin tarifini bu gün paylaşacağım. Birincisi elle yıkamada kullanabileceğimiz, tabak, mutfak tezgahları, dolap kapakları, yemek masası üstünde, çelik eviyede başarılı sonuç aldığım temizleyici, ben buna Genel Mutfak Temizleyicisi diyorum; hatta şimdi denedim dışı çelik olan fırın, bulaşık makinesi, aspiratörün dış yüzeyinde çok başarılı. Özellikle ardından kuru bezle geçmek ayrıca dezenfekte etmek istiyorsanız, yüzeyin üzerinden sirkeli suyla geçmek başarılı.
Biz yarım su bardağı arap sabunu kullandık. Doğal zeytin yağlı sabununuz varsa onu da aynı miktarda rendeleyerek kullanabilirsiniz.  
1 çay bardağı boraks ve
1 çay bardağı çamaşır sodasının üzerine,
20 damla okaliptüs yağı kullandık (limon,portakal, lavanta yağıda olabilir) daha sonra,
1/2 (yarım) litre kaynamış su ekledik ve bu karışımı iyice el blenderi ile karıştırdık. Kullanırken ise, bulaşık suyuna yarım çay bardağı katarak veya elimizdeki temizlik süngerinin yüzeyine çalkalayıp koyduk ve ovduk. Yüzeyleri doğal sirkeli suyla durulamak ve leke kalmasını istemediğimiz yerlerde kuru bezle üzerinden geçmek yardımcı oluyor.     
Ben sonuçlardan memnunum, aynı anneannelerimizin usulü biraz ovalama...
Bulaşık Makinesi Temizleyicimiz için ne yaptık ondan bahsedeyim:
1 yemek kaşığı boraks, 
1 su bardağı limon suyu veya limon tuzu (taneli ise döverek),
20 damla okaliptüs yağı kullandık.(limon veya portakal yağı da olabilir.)
Tüm malzemeleri yine el blenderi ile karıştırdık. Her yıkamada deterjan gözünü komple  doldurduk. Parlatıcı gözündeki sirkede eksilme varsa tamamladık. Ben 40-50 derecede başarılı oldum. Ancak makineye bulaşıkların kirini peçeteyle temizlerek veya fırçayla temizleyerek koymak gerekiyor. Hele bir de makineniz enerji tasarruflu ise huzurunuz da yerinde olur elbette.


 

 
 
 

 

 
 



 


 
 
 
 
 
Bana bu deneyimi yaşamamda ve hayata geçirmemde yardımcı olan çalışma gurubu arkadaşlarıma sevgili Maide, Seyda, Gülşen ve Canan size çok minnettarım. Zaten günlük hayatlarında hem bahçıvan hem de doğa dostu olan arkadaşlarım, paylaşımlarıyla da bana çok destek oldu. Banyoda kullanılan temizlik ürünlerini daha sonra sizlerle paylaşacağım.   

 

 

 







Hiç yorum yok: