1 Ekim 2012 Pazartesi

Toprak ve Sanat

 

T O P R A K  B İ Z E  S A N A T  D A  V E R D İ

Bu gün yolum biraz İstanbul şehir merkezinin dışına taştı. Bir gurup çılgın hanım Zekeriyaköy' de doğanın koynunda birbirinden ilginç çalışmalar yapmıştı; onları görmeye gittim. Doğanın bize bonkörce sunduğu güzelliği gerek ilham gerek malzeme olarak kullanmışlardı. Doğanın renklerini taklit ederek ve yine toprağımızın bize bahşettiği malzemeleri kullanarak birbirinden farklı çalışmalar vardı. Kimi toprağı şekillendirmiş kimi yünlerden keçe yapmış kimi madenlerden heykeller ve gümüş takılar..Artık hiç şaşmamak lazım niçin Monet 250 nilüfer tablosu çizmiş ve hayatının önemli kısmını bahçeli evinde geçirmiş diye. Van Gogh ise gözleri kör olurcasına güneşin altında kalarak mısır tarlalarını, saman balyalarını, irisleri, ayçiçek tarlalarını; doğanın bahşettiği tüm güzellikleri bize taşımıştı..İstedikleri bu güzellikleri an be an kaçırmamak o renk, şekil ahengini yakalamaktı.
 
 
 
Sanatçıların bir kez daha doğadan, çiçekten, böcekten beslendiğini bir kez daha ispatlayan bir sergi olmuştu bu. Dile kolay 20 sanatçı ahenk içinde organize edip ortaya çıkarmışlardı bu güzel çalışmayı. 3. kez Açık Atölye Hafta Sonu Zekeriyaköy'de düzenlenmişti. Belki resim, heykel, seramik, keçe, takı, kolaydı farklıydı çalıştıkları malzeme ancak kaynak tekti: Yeşil Doğa, Kara Toprak
 
 
Elhan Ergin, Seramik Sanatçısı
 
1999 depreminden sonra pek çok kişi şehir merkezlerinden kaçarak Zekeriyaköy'de yeni bir yaşam kurdular. Ohhh dediler şehrin gürültüsünden uzak, yemyeşil, sessiz, her şeye değer dediler bu güzellikler..Ancak betonlaşma hızla her yeri avucuna aldığı gibi üzülerek bu köyü de yavaştan ele geçiriyor; gözle görülür ağaç kesimleri var. Bu ağaçların bir kısmı yüzlerce yılda yetişiyor, havaya oksijen, çevreye estetik; sanatçıya ilham kaynağı oluyor. Üzülmemek elde değil, yeşiline sahip çıkamayan ülkeler çok sıkıntı çekecek orası kesin. Bu günü değil gelecek nesilleri düşünmeliyiz; iyi miras dediğimiz aslında budur. 
 
 
 
Serap Alıcıoğlu Akışık, Seramik Sanatçısı
 
Büyük ozan Aşık Veysel'in satırlarının bir kısmını tekrar yazıyorum.
 
 Nice Güzellere Bağlandım Kaldım
 Ne Bir Vefa Gördüm Ne Faydalandım
 Her Türlü İsteğim Topraktan Aldım
 Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Koyun Verdi Kuzu Verdi Süt Verdi
 Yemek Verdi Ekmek Verdi Et Verdi
 Kazma İle Dövmeyince Kıt Verdi
 Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Sanat, sanatçı ve Eser de verdi bize kara toprak diyerek bitiriyorum.

http://www.facebook.com/zekeriyakoysanatgrubu

 





 
 
 
  

Hiç yorum yok: